Este proxecto enmárcase nas actuacións promovidas por Adif para a mellora da conexión ferroviaria entre Ourense, Monforte de Lemos e Lugo, co obxectivo de incrementar a súa calidade e fiabilidade.
A actuación consiste na instalación de liña área de contacto entre as estacións de Monforte de Lemos (Porto Seco) e Lugo Mercadorías (liña León-A Coruña), un subtramo que na actualidade non está electrificado.
TRABALLOS DE ELECTRIFICACIÓN
A nova electrificación abarcará un tramo de algo máis de 73 quilómetros entre os puntos quilométricos (pp. kk.) 363/403 e 436/605 da liña León-A Coruña, correspondentes á saída da estación de Monforte de Lemos e á saída da estación de Lugo Mercadorías. Inclúe a electrificación das estacións de Rubián, Oural, Sarria, A Pobra de San Xiao, Laxosa, Lugo e Lugo Mercadorías. Instalarase liña área de contacto de 25 kV de corrente alterna, tipoloxía propia das novas electrificacións.
As súas principais características son as seguintes:
-Catenaria simple poligonal atirantada, formada por un sustentador apoiado e un fío de contacto. A liña de contacto estará compensada mecanicamente de forma independente para o sustentador e para o fío.
-Sistema de retorno de tracción con cable de retorno e carril principal de retorno.
-Velocidade de deseño da catenaria: 200 quilómetros/ h.
Segundo indican tamén dende Adif, estas melloras no tramo en servizo Ourense-Monforte de Lemos-Lugo -nas que se enmarca a licitación devandita- teñen como obxectivo cumprir cos compromisos desta entidade coa mellora de condicións de explotación comercial do traxecto, dándolle máis fiabilidade, confort e mellorando os tempos de viaxe.