O primeiro tramo da autovía entre Lugo e Monforte estará lista en xuño de 2022, segundo a Xunta de Galicia. Concretamente, correspóndese co tramo resultante do desdobramento do corredor C.G 2.2 entre A Pobra de San Xiao e Sarria (entre os quilómetros 13 e 24).
Así o anunciou esta mañá en Lugo a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, que compareceu acompañada polo xefe da Axencia Galega de Infraestruturas nesta provincia, Gerardo Pallares, e o delegado territorial da Xunta de Galicia, José Manuel Balseiro. Informaron de que a obra saíu a licitación hoxe mesmo, cun orzamento de 24,6 millóns e un prazo de execución de 24 meses a contar dende que se formalice o contrato.
De acordo co cronograma establecido pola propia Consellería de Infraestruturas, as empresas interesadas teñen agora ata o 17 de febreiro para presentar a súa oferta, co obxectivo de que as obras comecen en xuño deste mesmo ano e estean rematadas no mesmo mes de 2022.
Gerardo Pallares confirmou que, en paralelo, está xa en marcha o levantamento de actas previas para a ocupación das 72 parcelas afectadas por esta obra, cuxo custo de expropiación custará 257.000 euros.
O “PEOR TRAMO “DO CORREDOR
O motivo polo que se elixiu este tramo para iniciar as obras de desdobramento da Vía de Altas Prestacións en autovía débese a que “é o peor tramo” do corredor no que se refire a “nivel de servizo e a velocidade media”: a “orografía é difícil”, a pendente media rolda o 3 % e apenas hai lugares para realizar adiantamentos en condicións de seguridade.
Tamén se tivo en conta, neste caso, o notable incremento de tráfico que experimentou esta vía, dado que no ano 2009 era de 6.000 vehículos diarios, pero en 2018 subiu a case 7.500 automóbiles ao día.
VALO ANTI XABARÍNS
Entre outras características, esta será “a primeira autovía da Xunta con valo reforzado”, explicou a conselleira, para evitar os habituais accidentes cos xabarís.
Pallares precisou que a colocación deste tipo de valos pretende, precisamente, obrigar os xabaríns e outras especies salvaxes a utilizar os pasos de fauna habilitados ao longo do trazado, de modo que se reduza o impacto ambiental e se incremente a seguridade dos usuarios da vía.