A presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, supervisou este mércores, 5 de agosto, os traballos de reparación da infraestrutura ferroviaria e de recuperación da contorna natural en Sobradelo (Ourense). Pardo de Beira revisou o operativo despregado durante os últimos sete días por Adif e Renfe para recuperar os catro vagóns afectados polo descarrilamento ocorrido neste punto o pasado 28 de xullo.
A presidenta lamentou o sucedido “como presidenta de Adif e como galega que coñece o valor ambiental da zona”. Pardo de Vera destacou os labores levados a cabo para a recuperación dos vagóns, “en circunstancias de gran complexidade técnica pola distancia da vía ao vagón situado na beira, o peso do mesmo, o tamaño máximo dos guindastres que se podían empregar e a contorna natural onde se desenvolveu o operativo, que obrigou a empregar medidas de protección ambiental, como barreiras de contención de residuos no río ou medidas antiincendios.”
Adif espera a verificación por parte das autoridades ambientais competentes desta operación. Ademais, púidose comprobar que as caixas de graxa dos vagóns non sufriron dano algún, polo que non se produciu ningún tipo de filtración ao medio ambiente. Neste sentido, apuntan desde ADIF que o presidente da Confederación Hidrográfica Miño-Sil (CHMS) asegurara que o impacto no leito fluvial fora mínimo. Ademais, Adif analizará e promoverá, coa supervisión e aprobación da CHMS, as medidas de restauración da contorna necesarias para a súa completa recuperación ao estado previo ao descarrilamento.
Investigación
Adif está a analizar a fondo todas as accións efectuadas durante a retirada do material descarrilado, nas que tamén participou Renfe, a través de Renfe Mercadorías, como titular do tren, e a través da empresa Renfe Fabricación e Mantemento, que realizou os labores materiais de encarrilamento do tren. A investigación continúa avanzando e estanse documentando todas as circunstancias que conduciron á caída dos vagóns, tendo en conta que nas actuacións de encarrilamento primou sempre a seguridade e a saúde dos traballadores, que podía verse comprometida polas condicións de inestabilidade e pola situación en que se atopaba o material sinistrado.
Unha vez dispóñase de todos os datos, determinaranse, no seu caso, as responsabilidades pertinentes. Ademais, Adif asegura que promoverá unha revisión dos seus protocolos para reforzar e mellorar todos os controis e que esta situación non volva repetirse.
Adif asegura que seguirá colaborando con todas as administracións públicas competentes (Xunta, CHMS e Fiscalía) que están a tramitar diferentes procedementos que afectan a este suceso, esperando que se resolvan canto antes e que se valore positivamente a rápida e adecuada acción para reverter os efectos da caída dos vagóns.
Finalmente, está a analizarse propoñer ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana unha modificación normativa que supoña un cambio nas condicións en que os operadores ferroviarios presten o seu servizo, para que sexa máis respectuoso co medio ambiente, e que exista unha cobertura específica cun seguro de responsabilidade civil para danos ambientais que poidan ocasionar os operadores ferroviarios.