O tramo, duns 85 km de lonxitude, forma parte do Corredor Atlántico ferroviario, no traxecto Vigo-Ourense-Monforte-León. O contrato, que conta cun prazo de ejecución de 24 meses, foi adxudicado á Unión Temporal de Empresas (UTE) formada por Eptisa Servizos de Enxeñaría, Fulcrum Planificación Análises e Proxectos, e Sers Consultores en Enxeñaría e Arquitectura. Comprende o estudo e posterior redacción de proxectos de mellora, en caso necesario, de desmontes, terraplenes, pontes, túneles e obras de drenaje, así como a renovación de elementos de vía do tramo Covas-Monforte.
Principais actuacións
Desmontes e terrapléns: analizaranse as deficiencias detectadas (deslizamentos, asentos, etc.) e proxectaranse as solucións para os puntos onde sexa necesario actuar.
Pontes: efectuarase a inspección de todas as pontes do tramo e proxectaranse as medidas de actuación necesarias.
Tuneis: analizaranse posibles deficiencias e proxectaranse as solucións necesarias. Ademais, realizaranse estudos de gálibo, analizándose posibles ampliacións de sección se fosen necesarias.
Drenaxes: análise da drenaxe lonxitudinal e transversal proxectando as actuacións necesarias para o correcto funcionamento do mesmo.
Renovación de vía en todo o tramo: renovación do balasto en mal estado e achega, nos casos necesarios, para sustitución de travesas; sustitución de travesas por travesas polivalentes; renovación de aparellos de vía, substitución de carril.
Obxectivos
O obxectivo final destas actuacións é modernizar e aumentar a capacidade e fiabilidade da rede ferroviaria de ancho convencional, para incrementar os tráficos tanto de pasaxeiros como de mercadorías, no marco do Corredor Atlántico, e mellorar a calidade do servizo. Adif licitou recentemente un contrato para a redacción de proxectos de mellora da infraestructura e vía do tramo seguinte en sentido León, Covas-A Granja, de 62 km de lonxitude.
Desde 2018, Adif e Adif Alta Velocidade realizaron en Lugo investimentos por importe de máis de 15,1 millóns de euros. A maior parte destes investimentos destináronse á mellora da conexión entre Monforte de Lemos e a capital da provincia, concretamente 7.407.000 euros. O resto dos investimentos orientáronse a actuacións diversas na infraestructura, a rede de ancho métrico, mellora das estacións, telecomunicaciones e enerxía e instalacións de seguridade.