Preséntase en Monforte o conxunto de actuacións que se acometerán na liña ferroviaria Ourense-Monforte-Lugo cun investimento superior aos 546M€, un acto no que participaron o Secretario Xeral de Infraestruturas do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Sergio Vázquez Torrón, a Presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, que detallaron os distintos proxectos e o Alcalde de Monforte e Presidente da Deputación, José Tomé.
O Alcalde cualificou a xornada como “un día histórico ou que vai facer historia en Monforte e na provincia” porque “gracias ao traballo e ao compromiso do Goberno de España”, queda demostrado, con feitos, que Lugo “volve a estar no mapa das infraestruturas de Galicia e de España”.
Corredor Ourense-Monforte de Lemos-Lugo
O corredor ferroviario Ourense-Monforte de Lemos-Lugo, de 117 quilómetros de lonxitude, pódese dividir en dous segmentos diferenciados: o tramo Ourense-Monforte de Lemos, que forma parte da liña 810 (Bifurcación Chapela-Monforte de Lemos), e o tramo Monforte de Lemos-Lugo, da liña 800 León-A Coruña.
O tramo Ourense-Monforte de Lemos ten 46 quilómetros de lonxitude en vía única electrificada a 3 quilovoltios. Pola súa parte, o tramo Monforte de Lemos-Lugo conta con 71 quilómetros de lonxitude, en vía non electrificada.
Os principais obxectivos do investimento prevista son:
- Modernización do tramo Ourense-Monforte de Lemos para mellorar a súa fiabilidade e competitividade, dada a súa incorporación ao Corredor Atlántico de mercadorías.
- Conexión de Lugo á Rede de Alta Velocidade a través de Ourense, mediante unha liña modernizada, máis competitiva e fiable.
- A electrificación proposta suporá, ademais dos efectos positivos medioambientais, unha redución de costes operativos e un aumento das prestacións que repercutirá, a súa vez, nunha maior competitividade do ferrocarril respecto a outros modos de transporte, principalmente a estrada.
- Un dos piares da política de transportes en Europa é favorecer o desenvolvemento do ferrocarril como un dos modos de transporte máis sostibles e os obxectivos da descarbonización do planeta, ratificados coa cume de París, acelerarán aínda máis a potenciación do ferrocarril en tódalas economías desenvoltas e en vías de desenvolvemento.
Adecuación da infraestrutura
Un dos obxectivos principais desta actuación é a implementación dos gálibos necesarios para albergar a catenaria a 25 quilovoltios c.a. Dito obxectivo realizarase mediante:
- Rebaixes da plataforma de entre 30 e 110 cm en 20 túneles do traxecto Ourense-Monforte de Lemos-Lugo, cunha lonxitude total de plataforma rebaixada de 2.785 m.
- Actuacións en 12 pasos superiores do tramo: rebaixe de plataforma en 10 deles, unha substitución do taboleiro e unha demolición.
- Ampliación de plataforma en pontes como a Ponte da Chanca, na cidade de Lugo.
- Execución do novo túnel de Oural: o túnel actual, de 1.903 m de lonxitude, non permite dar cumprimento ás actuais normativas e requisitos de seguridade na circulación, interoperabilidade e gálibo. Quedará como galería de emerxencia do túnel novo que descorrerá en paralelo, ao que estará conectado mediante unha galería peonil.
Esta actuación requirirá cortes de vía, cunha previsión de 3 meses para cada traxecto: en último trimestre de 2021 no tramo Monforte de Lemos-Lugo e no segundo semestre de 2022 no segmento Ourense-Monforte de Lemos.
Ademais, efectuarase unha racionalización de estacións, con actuacións en Barra do Miño, Os Peares, Santo Estevo do Sil, Canaval, Monforte de Lemos, Rubián, Oural, Sarria e Laxosa para adecuar os seus andéns aos requisitos de interoperabilidade e accesibilidade.
En Canabal e Sarria construiranse, ademais, novos pasos de permeabilidade urbana entre ambos lados da liña ferroviaria.
Supresión de 35 pasos a nivel
Destinarase unha inversión superior aos 30 M€ (IVE incluído) á supresión de ata 35 pasos a nivel no tramo Ourense-Monforte de Lemos-Lugo. A súa ubicación, por termos municipais, é a seguinte:
- Ourense (2)
- Monforte de Lemos (5)
- Sarria (14).
- Lugo (14)
Os proxectos de supresión de pasos a nivel están en fase de supervisión. A súa execución é compatible co resto de obras, pero non condiciona o ritmo de execución destas.