No mes de setembro, durante a posta en marcha do servizo, haberá un Plan Alternativo de Transporte para garantir a mobilidade dos viaxeiros. O novo túnel de Oural, de 1,9 km de lonxitude, é unha das principais actuacións da ambiciosa renovación integral que Adif está a levar a cabo na liña Ourense-Monforte de Lemos-Lugo (117 km), que conecta coa rede de alta velocidade en Ourense. Desta maneira, refórzase a fiabilidade e capacidade do trazado, ademais de renovar e ampliar estacións como as de Monforte, Sarria, Os Peares e Lugo.
Para iso, Adif mobilizou un investimento duns 626 millóns de euros, dos que xa executou máis de 507M€. O plan tamén comprende a renovación de todo o material de vía (carril, balasto, travesas), o reforzo de estruturas (pontes e túneles), desmontes e terrapléns, e a adaptación dos gálibos das pontes e túneles da liña. Ademais, inclúe a electrificación do tramo Monforte-Lugo e a adaptación a 25 kV da actual electrificación do traxecto Ourense-Monforte, así como a renovación de sistemas de sinalización e telecomunicacións, a modernización da estación de Monforte e a construción da nova estación de Lugo.
Entre Monforte e Lugo despregáronse 120.000 novas travesas e 130.000 m3 de balasto para renovar a vía. Tamén se ampliou o gálibo para albergar os postes e equipos da nova electrificación e reforzáronse 56 pontes e túneles. En materia de instalacións, o plan inclúe unha nova subestación eléctrica en Oural, a renovación dos enclavamentos de Monforte, Rubián, Sarria, Pobra de San Xiao, Laiosa e Lugo Mercadorías, para a implementación do Bloqueo de Liberación Automática en Vía Única (BLAU) entre Monforte e Lugo Mercadorías.

Túnel Oural / Delegación do Goberno en Galicia
Ademais, modernízase a estación de Monforte de Lemos, incluíndo a construción dun novo paso inferior entre plataformas; renóvanse as estacións de Rubián, Oural, Laiosa e Sarria, na que se construíu unha pasarela peonil, que reforza a permeabilidade do barrio de Mazadoiro.
Entre Ourense e Monforte ampliouse o alcance das actuacións para adecuar os gálibos nos 13 túneles do tramo e equiparar as súas prestacións aos corredores europeos. As obras de renovación neste traxecto afrontaron o gran reto técnico e de planificación que expón a difícil orografía, con accesos a vía moi complicados para a maquinaria. En paralelo, no tramo Monforte-Ourense abordouse a montaxe e adecuación de electrificación e a instalación de novos sistemas de sinalización e telecomunicacións en toda a liña, renováronse os enclavamientos das estacións de Canaval, Santo Estevo do Sil, Os Peares e Barra de Miño para o establecemento dun Bloqueo Automático en vía única (BAU).
A renovación da liña Ourense-Monforte de Lemos-Lugo contribúe aos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) 9 (infraestruturas, sostibles, fiables e de calidade), 7 (sustentabilidade) e 8 (crecemento económico e xeración de emprego). Plan Alternativo de Transporte Para garantir a mobilidade dos viaxeiros de longa e media distancia durante os traballos previos á apertura do túnel que manterán esta infraestrutura pechada, Renfe habilitará un servizo alternativo de transporte por estrada entre o 20 e o 22 de setembro.
O operador ferroviario habilitará 22 autobuses para cubrir oito roteiros: seis de media distancia con transbordos por estrada entre Rábade, Ourense, Monforte de Lemos e Lugo, e dous roteiros de longa distancia Madrid – Lugo con autobuses no tramo entre Lugo e Monforte de Lemos.
