As circulacións do tren-laboratorio verificaron a fiabilidade e o posicionamento dos equipos que conforman a nova electrificación do tramo, mediante traballos de auscultación xeométrica da catenaria (cable tendido sobre as vías do que os trens toman a enerxía para circular) e o resto dos seus elementos. Para a súa realización, Adif conta coas súas BT, trens-laboratorio provistos de instrumentación, equipos e sistemas (hardware e software), e profesionais para avaliar a fiabilidade da infraestrutura.
A estas primeiras probas suceden outras para validar o resto dos sistemas novos, e de maiores prestacións, despregados na liña, como a sinalización, equipos concretos de electrificación (o telemando, que permite a súa xestión en remoto e tempo real) ou a vía. Desta forma, Adif acomete as preceptivas probas previas á continuación de circulación por este tramo, mentres avanza para completar os traballos da súa renovación integral, que supuxeron o despregamento dunha nova vía (coa substitución de todos os elementos que a compoñen: balasto, travesas, carril e desvíos), a adecuación da súa electrificación e a montaxe de novos equipos de sinalización e telecomunicacións, entre outras actuacións.
En paralelo, traballa así mesmo para concluír a renovación do outro tramo da liña, o Monforte de Lemos-Lugo (71 km), no que, ademais de renovar a vía, electrificouse, e tamén se dotou de novos sistemas de telecomunicacións e sinalización. Liña renovada que conecta coa alta velocidade
Adif completa desta forma a ambiciosa renovación integral da Ourense-Monforte de Lemos-Lugo (117 km) para reforzar a fiabilidade e capacidade de circulación da liña que conecta coa alta velocidade en Ourense, ademais de renovar e ampliar de estacións como as de Monforte e Lugo. Tamén se adaptaron os gálibos das súas pontes e túneles da liña, entre outras actuacións.
Adif está a superar un desafío técnico nestes traballos, dada a difícil orografía da zona: á complexidade técnica dalgunhas actuacións súmase o difícil ao acceso ás zonas en que se executaban. Por iso, non foi posible compatibilizar os traballos co mantemento da circulación, aínda que a empresa ferroviaria ha mantido un servizo alternativo de transporte por estrada para garantir a mobilidade. Esta actuación contribúe aos ODS 9 (fomento de infraestruturas fiables, sostibles e de calidade), 7 (sustentabilidade) e 8 (crecemento económico e xeración de emprego).
As actuacións de renovación de vía, adecuación de electrificación e mellora de instalacións de sinalización e telecomunicacións do tramo Ourense-Monforte de Lemos contan con financiamento europeo a través do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia. Financiado pola Unión Europea-NextGenerationEU