A plataforma cidadá Lugo…non perdas o tren quere abrir o debate dos servizos ferroviarios na provincia. Din estar pendentes dos programas de Adif para a mellora da Rede Ferroviaria entre Ourense e Lugo: supresión de pasos a nivel, electrificación da vía Monforte de Lemos – Lugo, obras das variantes de Rubián, Monforte de Lemos e Os Peares, así como da renovación da plataforma de vía entre Ourense e Lugo, a definición e licitación da Intermodal de Lugo e unha renovación integral da Estación de Monforte de Lemos.
Entre tanto revisan, nun comunicado, os servizos ferroviarios de Lugo co resto de Galicia, León, País Vasco, Cataluña e Santiago de Compostela. Aseguran que solicitarán entrevistas con Fomento, Consellería de Infraestruturas e a dirección de Renfe. Enviarán tamén os plantexamentos aos Organismos competentes dentro da Unión Europea.
Ao falar de servizos aseguran que Lugo segue a ser a capital de Galicia “descolgada de forma intencionada da Rede de servizos de Ferrocarril, cando non hai moito, era xunto con Monforte un dos principais eixos de entrada de trens a Galicia”, e establecen a seguinte comparativa con outras ciudades galegas:
Liñas de servizo na Estación de LUGO:
- 5 Trens diarios de enlace coa CORUÑA, sen horarios adecuados e con tempos de percorrido de entre 1 h 30 min e 1 h 42 min.
- 4 Trens diarios procedentes da CORUÑA, igualmente sen horarios adecuados e con tempos de percorrido similares aos de ida a Coruña.
- 5 Trens diarios con destino Ourense, incluído o Alvia Lugo – Madrid e os trens Hotel a Barcelona e Madrid, con horarios pouco operativos para a cidade de Lugo.
- 6 Trens diarios procedentes de OURENSE, incluído o Alvia Madrid – Lugo e os trens Hotel procedentes de Barcelona e Madrid.
Lugo non ten ningunha conexión directa co País Vasco nin Irún. Carece de servizo as fins de semana con Barcelona e é a única capital de Galicia que carece dun sistema ferroviario a SANTIAGO DE COMPOSTELA.
Pola súa banda SANTIAGO ten:
26 Trens de enlace coa CORUÑA, repartidos en toda a xornada diaria.
24 Trens procedentes da CORUÑA, repartidos en toda a xornada diaria.
13 Trens enlazan con OURENSEe outros puntos, repartidos en toda a xornada diaria.
11 Trens procedentes de OURENSEe outros puntos, repartidos en toda a xornada diaria.
17 Trens de enlace con PONTEVEDRA E VIGO, repartidos en toda a xornada diaria.
17 Trens procedentes de PONTEVEDRA E VIGO, repartidos en toda a xornada diaria.
OURENSE arroxa as seguintes cifras:
Recibe 36 trens diarios de Galicia e o resto da xeografía española, incluídos 6 Trens Alvia procedentes de Madrid e un Tren Hotel.
E saen 32 trens da súa estación con destino a Galicia e outros puntos da xeografía española, incluídos 6 trens ALVIA e un Tren Hotel.
MONFORTE DE LEMOS:
Recibe 20 trens con orixe en Galicia e outros puntos da xeografía española, incluídos 2 Alvia e 2 Trens hotel.
Saen 23 trens con destino a Galicia e outros puntos da xeografía nacional, incluídos 2 Alvia e 2 Trenshotel.
Ante esta situación, a plataforma require unha nova planificación de servizos na provincia, con máis e mellores comunicacións entre a cidade de Lugo e A Coruña e Monforte, con paradas en todas as estacións e horarios axeitados, recortando tempos de percorrido, ao non considerar aceptable que, por exemplo, Lugo A Coruña se faga en duas horas. RequIren, a lo menos un enlace diario con ida e volta ao País Vasco e Irún, e lo menos dous enlaces de ida e vollta con León e que se poña en servizo a liña Lugo – Barcelona – Lugo tamén as fins de semana.
No caso de Monforte demandan accesos ferroviarios ao Porto Seco de Monforte, unha estación con mellores comunicacións entre andéns e mellor aparcamento.
A Plataforma, pide tamén, que se planifique unha nova liña ferroviaria entre Santiago e Lugo, ao ser a única capital que non ten enlace coa capital de Galicia. Desde a Plataforma queren ver os plans de transporte europeos, os enlaces de todos os portos e liñas produtivas de Galicia con Europa cun enlace para Galicia a través de Monforte de Lemos e Palencia. Considera a Plataforma, que os lucenses deben de entrar de cheo nesta reivindicaciós de servizos e non deixalos só en mans de quen “ planifica desde un despacho, sen ter en conta as demandas cidadás.”