Lugo e Madrid en catro horas por 283 millóns para 2021

El ministro de Fomento y el presidente de la Xunta. | Fonte: Europa Press

O ministerio de Fomento non dá prazos para outro investimento de mil millóns. As variantes de Os Peares-Canabal e Rubián reducirán a viaxe en polo menos 20 minutos, pero aínda están en fase de estudo.

O Ministerio de Fomento anunciou un investimento de como mínimo uns 1.200 millóns de euros na liña ferroviaria Ourense-Lugo, 283 deles co obxectivo temporal de que en 2021 a viaxe entre a cidade da Muralla e Madrid dure algo menos de tres horas e 50 minutos. Así o anunciou o titular do departamento, Íñigo de la Serna, este luns na capital lucense, tras percorrer o traxecto en tren desde Sarria, recentemente posta en servizo a variante da Pobra de San Xiao, xunto ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo.

El ministro de Fomento y el presidente de la Xunta. | Fonte: Europa Press

Actualmente, Lugo e Madrid están conectados por ferrocarril en 6 horas e 20 minutos, segundo os datos que achegou De la Serna, quen non puxo data ás dúas variantes que consumirán o groso do investimento, ao redor doutros 1.000 millóns de euros.

En concreto, trátase das variantes de Os Peares-Canabal e a de Rubián. Ambas as dúas en fase de estudo e con varias alternativas posibles, o ministerio baralla un custo que vai dos 433 aos 692 millóns para a primeira e calcula que facer a segunda custará entre 364 e 490 millóns, en función do proxecto que resulte elixido.

Por iso é polo que, en global, o responsable de Fomento cifrou  entre 1.189 e 1.674 os millóns que levará Ourense-Lugo, aínda que os prazos non estean definidos para este montante, senón só para os 283 millóns que prevé executar de aquí a 2021 para renovar e electrificar a liña.

SAN XIAO

Na cifra total están incluídos os 109 millóns que se destinaron á variante de San Xiao, xa en servizo e protagonista da viaxe que De la Serna e Feijóo realizaron este luns desde Sarria a Lugo xunto a un nutrido grupo de autoridades e xornalistas.

Esta actuación, que recortou nun quilómetro o trazado, ata os 7,2 quilómetros, permitiu un aumento da velocidade (de 80-95 a 160 quilómetros por hora) e eliminar 14 pasos a nivel, co consecuente incremento na seguridade, que foi valorado por ambos os mandatarios. Fomento prevé eliminar outros 36 en toda a liña. Para a vía antiga que agora queda sen uso, o ministerio iniciou conversacións co Concello de Láncara para pór en marcha un proxecto de vía verde, ademais de mostrarse aberto a cederlle a estación para a súa “aproveitamento”.

Si puxo números o ministro á redución da viaxe que, nun horizonte indeterminado, permitirán as variantes de Os Peares-Canabal e Rubián: o aforro será de máis de 10 minutos nos dous supostos. Pola súa banda, Núñez Feijóo, natural de Os Peares, chanceou con que as dúas son actuacións importantes “aínda que unha o é máis que a outra”.

De la Serna, que fixo fincapé no “gran investimento” que levará Ourense-Lugo, tamén ratificou o seu “compromiso” de finalizar en 2019 a conexión de Madrid coa cidade termal, á que se desprazou a continuación. Ademais, dixo que as alternativas expostas son “perfectamente realistas” e valorou os tempos como “moi competitivos”.

OUTRAS ACTUACIÓNS

Como vén sendo habitual nas súas últimas visitas a Galicia, o ministro aproveitou o seu discurso para facer un repaso ás obras en marcha ou en proxecto na provincia. Así, referiuse a a estación intermodal de Lugo, cun convenio listo para que o poida “asinar” o Concello; e a outras infraestruturas viarias como a A-56, a A-54, o reforzo do firme en varias nacionais e os prototipos para solucionar o “problema” de néboa na A-8, entre outras. “A nosa prioridade é a conexión ferroviaria para mellorar os tempos e a autovía de conexión a Ourense, sobre a que en próximos tempos entraremos con maior esforzo investidor”, adiantou.

“AVE A LUGO”

Pola súa banda, o presidente da Xunta dixo que a de Ourense-Lugo é unha obra “difícil, pero imprescindible, sen a cal os galegos non darían por finalizados os compromisos do Goberno coa alta velocidade” á comunidade. “Galicia non terá AVE mentres non teña o AVE a Lugo”, subliñou.

Sobre este proxecto “necesario, demandado e esperado”, aplaudiu o “compromiso real cun orzamento e prazos” que expuxo o titular de Fomento. “Como mínimo 1.300 millóns, e ata 1.700 millóns en función das alternativas das dúas variantes”, resumiu. Así as cousas, Núñez Feijóo viu na variante de San Xiao, nalgunha ocasión referiuse a esta localidade como San Xulián,mentres que o ministro lle chamou San Julián, “o pistoletazo de saída” á conectividade de Lugo coa alta velocidade.

É, ao seu xuízo, o “inicio dun camiño que situará a Lugo no tren da alta velocidade mellor de Europa”. “Queda camiño por andar pero hai un trazado xa iniciado. Lugo merece este tren de alta velocidade”, insistiu. A maiores, Feijóo augurou que “sempre que se vaia executando” a obra “e mesmo antes de finalizar as variantes” vai producirse un “incremento exponencial de viaxeiros”. “Vai ser unha realidade. Sen ningunha dúbida”, prognosticou.

Por último, lembrou que había 14 tramos da conexión ferroviaria coa Meseta “parados” e que xa están “desbloqueados”, algo que agradeceu ao ministro, así como que “volva confirmar a data do último trimestre de 2019 para ter completo o tren de alta velocidade Madrid-Ourense”.

 

DEIXAR UN COMENTARIO

Please enter your comment!
Please enter your name here