O obxectivo, segundo explica Adif, é potenciar o tráfico de mercadorías no corredor León-Monforte-Porto de Vigo. O fin desta actuación é ampliar ata 750 metros unha das vías nas estacións co fin de que os trens de mercadorías da devandita lonxitude poidan quedar apartados nela, deixando libre a vía xeral, dado que a liña León-A Coruña está configurada en vía única.
As estacións incluídas no proxecto son as de Astorga, Brañuelas, Albares, Ponferrada, Quereño, Vilamartín de Valdeorras (Ourense) e A Pobra do Brollón (Lugo), nesta última suprimirase un paso a nivel.
As obras foron adxudicadas á empresa Técnica e Proxectos (TYPSA) por un importe de 738.794,54 euros. Para o desenvolvemento dos traballos previuse levar a cabo unha análise funcional previa, que confirmará as estacións seleccionadas e servirá de base para coordinar os traballos co resto dos subsistemas implicados (electrificación, control de tráfico e sinalización).
Ademais, atópanse en redacción de proxecto outras actuacións de ampliación en Vigo-Guixar, apartadero de As Gándaras, Tui, Filgueira, Barbantes, Os Peares e Monforte de Lemos. A subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez, destaca que “o Goberno cumpre con Lugo e 2021 será o ano da mellora do ferrocarril”. Neste sentido, remarca que Adif licitou obras por 206,6 millóns de euros na liña Lugo-Monforte-Ourense, mentres potencia esta semana o tráfico de mercadorías en Monforte.