O Consello de Administración de Adif autorizou, na súa última reunión, a adxudicación do contrato para a construción do túnel de Oural, situado no tramo Monforte de Lemos-Lugo, por un importe de 50.755.387,21 € (IVE/IVE incluído). O contrato foi adxudicado á empresa Ferrovial Construción e conta cun prazo de execución de 29 meses e 21 días.
A construción do novo túnel de Oural forma parte dos proxectos de modernización do corredor ferroviario Ourense-Monforte de Lemos-Lugo e perseguen unha dobre finalidade: mellorar o estado da infraestrutura e aumentar a fiabilidade das liñas e a calidade do servizo. Esta actuación contribuirá á consecución do Obxectivo de Desenvolvemento Sostible (ODS) 9 (Industria, Innovación e Infraestrutura), que ten entre as súas metas o desenvolvemento de infraestruturas fiables, sostibles, resilientes e de calidade.
Novo túnel de Oural
O contrato adxudicado comprende as obras de construción do novo túnel de Oural, de 1,85 km de lonxitude, que substituirá ao túnel existente en servizo, mellorando as súas prestacións. O novo túnel executarase paralelo ao existente, que se manterá como galería de emerxencia, e dispoñerá de espazo suficiente para albergar a catenaria, así como beirarrúa de emerxencia e galerías de evacuación, entre outros elementos. O contrato inclúe a execución dun paso superior e dous camiños de emerxencias, un para cada boca.
Melloras no traxecto Ourense-Monforte de Lemos-Lugo
As actuacións de mellora do tramo en servizo Ourense-Monforte de Lemos-Lugo teñen como obxectivo cumprir os compromisos de Adif coa optimización das condicións de explotación comercial do traxecto, en parámetros tales como a fiabilidade, o confort e os tempos de viaxe. Os traballos previstos inclúen a modernización e adecuación das instalacións existentes, así como a electrificación a 25 kV en corrente alterna do corredor, adaptando a electrificación existente no tramo Ourense-Monforte de Lemos e dotando de catenaria e instalacións eléctricas ao tramo Monforte de Lemos-Lugo.
A primeira destas melloras, a variante da Pobra de San Xiao, entre Monforte de Lemos e Lugo, xa está en servizo desde abril de 2018. Entre os principais beneficios deste novo trazado, duns 7 quilómetros de lonxitude, destaca a supresión dos 14 pasos a nivel do anterior traxecto, co consecuente aumento da seguridade ferroviaria, viaria e peonil, así como o incremento da velocidade de paso dos trens ata o 160 km/ h.