O alcalde do concello de Pantón, José Luís Álvarez, trasladou aos deputados do PP por Lugo no Congreso – Francisco Conde, Jaime De Olano e Cristina Abades- e ao deputado ourensán, Celso Delgado, a preocupación do goberno local pola situación do núcleo de Santo Estevo do Sil: vivendas, adegas e viñedos quedan sen acceso debido á supresión dos pasos con motivo das obras na liña ferroviaria. “Sempre houbo apeadeiro e os veciños e veciñas sempre tiveron comunicados. Coas novas obras quedan todos incomunicados: os dun lado non poden acceder ás súas fincas e os do outro non poden acceder ao apeadeiro”, explica o rexedor.
Os veciños e veciñas da zona explicaron aos populares que “confiaban en que non se suprimiría o acceso, pero nos últimos días viron como avanzaba a construción dun muro para levantar vallas a ambos lados da vía e incluíndo a estación -polo que quedará inservible para o público- sen habilitar ningún outro tipo de paso alternativo que permita a comunicación entre ambas marxes da vía. De feito, en Canabal as obras incluíron a construción dun paso inferior”.
Conde afea a “improvisación do Goberno de Sánchez” en relación ás obras da vía “dende o punto de vista da seguridade e da accesibilidade”. Por unha banda, lembra os problemas detectados na liña a uns días da súa apertura parcial para o Alvia a Barcelona e, por outra, a eliminación do principal acceso a Santo Estevo sen ningún tipo de explicación.
Os deputados do PP dirixen formalmente preguntas para que o Goberno responda por escrito sobre a supervisión dos novos equipos de sinalización e a validación da liña área de contacto. E tamén queren que o Goberno explique os estudos realizados de forma previa para avaliar o impacto social das obras nesta zona, se mantivo contacto cos veciños e veciñas e que aclare os prazos nos que prevé construír un paso para garantir a accesibilidade ás vivendas e parcelas en condicións de seguridade.
PP Santo Estevo / PP provincial
Os senadores do PP por Lugo tamén se dirixen ao Goberno de Sánchez para que explique que medidas ten previsto adoptar e en que prazos para evitar o grave problema que practicamente imposibilita o acceso a varias vivendas.
Lembran os populares que as obras para a mellora da liña do tren entre Ourense – Monforte de Lemos – Lugo supuxeron a suspensión do servizo dende outono do 2022 e o incumprimento dos prazos que daba o Goberno para a reapertura da vía ata en catro ocasións: xullo do 2023, último trimestre do 2023, abril do 2024 e 30 de setembro do 2024.
En relación á recuperación dos servizos ferroviarios e á vista de que no Nadal se incrementa a demanda; os deputados populares preguntan que servizos e frecuencias vai ofrecer Renfe para circular dende Lugo ata Madrid ou Barcelona pasando por Monforte e Ourense nesta época. Tamén demandan que se repoñan os servizos que existían antes do inicio das obras na liña Ourense-Monforte de Lemos – Lugo. Así, piden ao Executivo estatal que aclare se vai incrementar as frecuencias entre Lugo e Madrid.